Ημέρα των ζώων σήμερα.
Hμέρα αναγνώρισης των δικαιωμάτων τους.
Από πολλούς θα περάσει απαρατήρητη,
Άλλοι θα γράψουμε για το δράμα τους και την κακομεταχείρισή τους από τον άνθρωπο.
Θα μιλήσουμε για άλλη μια φορά για την αθέλητη αιχμαλωσία τους, για τη βαρβαρότητα των συνθηκών ζωής τους στις φάρμες και τον αποτροπιασμό των σφαγείων.
Θα μιλήσουμε για άλλη μια φορά για την αθέλητη αιχμαλωσία τους, για τη βαρβαρότητα των συνθηκών ζωής τους στις φάρμες και τον αποτροπιασμό των σφαγείων.
Τα ανείπωτα βάσανά τους στα ερευνητικά εργαστήρια. Τον εξευτελισμό τους στα τσίρκα.
Τον εξευτελισμό τους από το εξημέρωμά τους και το καβαλίκευμά τους.
Για άλλη μια φορά θα κυκλοφορήσουμε στο διαδίκτυο βίντεο που επιμαρτυρούν το δράμα τους στον πολιτισμένο κόσμο των ανθρώπων.
Για άλλη μια φορά θα κυκλοφορήσουμε στο διαδίκτυο βίντεο που επιμαρτυρούν το δράμα τους στον πολιτισμένο κόσμο των ανθρώπων.
Μερικοί, ίσως, αντιπαραθέσουμε το σεβασμό των λεγόμενων απολίτιστων φυλών απέναντι στα ζώα, τις τελετές εξιλέωσης και εξευμενισμού τους, όταν για λόγους επιβίωσης και μόνον αναγκάζονταν να τα σκοτώσουν.
Την επαύριο οι περισσότεροί μας θα γευματίσουμε τις γδαρμένες σάρκες τους, θα ενδυθούμε ή θα ποδηθούμε τα αιματοβαμμένα δέρματά τους, θα καλλωπιστούμε και θα γιάνουμε με τα βάσανά τους.
Λίγοι θα συνεχίσουν να μάχονται για τα δικαιώματά τους και να αφιερώνουν τη ζωή τους να απαλύνουν τον πόνο τους και να γνωστοποιούν και ευαισθητοποιούν για το όνειδος αυτό του πολιτισμένου κόσμου.
Λίγοι θα συνεχίσουν να μάχονται για τα δικαιώματά τους και να αφιερώνουν τη ζωή τους να απαλύνουν τον πόνο τους και να γνωστοποιούν και ευαισθητοποιούν για το όνειδος αυτό του πολιτισμένου κόσμου.
Από πολλούς, όμως, περνάει απαρατήρητο ένα άλλο όνειδος του πολιτισμένου κόσμου για το οποίο δεν έχει θεσπιστεί κάποια επετειακή ημέρα.
Είναι το όνειδος της κακομεταχείρησης ανθρώπων.
Είναι το όνειδος των ανθρώπων που υφίστανται κοινή μοίρα μ΄αυτήν των ζώων.
,
Των ανθρώπων πειραματόζωων, των ανθρώπων με τα ανείπωτα βασανιστήρια και τον απύθμενο εξευτελισμό στα μπουντρούμια των πολιτισμένων, των ανθρώπων παράπλευρων απωλειών που γίνονται βορρά στα κανόνια και τις βόμβες των πολιτισμένων, των ανθρώπων που κατασφάζονται κυριολεκτικά και μεταφορικά στο βωμό του κέρδους και των ορέξεων του πολιτισμένου κόσμου μας.
.
Τον Απρίλιο κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο η πανέμορφη ταινία κινούμενων σχεδίων μικρού μήκους με τίτλο: "Η Αποκλεισμένη Ζώνη" http://www.youtube.com/watch?v=Hzqw7oBZT8k
του Γιόνι Γκούντμαν, βραβευμένου σκηνοθέτη Animation της γνωστής ταινίας "Βαλς με τον Μπασίρ".
Αναφέρεται στην αποκλεισμένη από τους Ισραηλινούς ζώνη της Γάζας των 360 τ.χλμ. και του 1,5 εκατομμυρίου ανθρώπων, την πιο πυκνοκατημένη περιοχή του κόσμου, την καταδικασμένη να στηρίζει την επιβίωσή της μόνον στην ανθρωπιστική βοήθεια.
Την περιοχή που ακόμη και αξιωματούχοι του ΟΗΕ χαρακτήρισαν ως ανοιχτή φυλακή, ως την περιοχή που άνθρωποι αντιμετωπίζονται ως ζώα.
Η ταινία, η οποία έγινε ευρέως γνωστή από την έντονη αντίδραση του Ισραήλ, περιγράφει την απέλπιδα προσπάθεια ενός παιδιού να παίξει κυνηγώντας ένα πουλί. Δείχνει τους τοίχους που ορθώνονται σε κάθε βήμα του και το παγιδεύουν.
Αλλά δείχνει και μια άλλη παγίδευση.
Την παγίδευση και του πουλιού το οποίο καταλήγει στο τέλος σε ένα κλουβί.
Δείχνει την κοινή μοίρα παιδιού και πουλιού, την κοινή μοίρα ανθρώπου και ζώου.
Η κοινή αυτή μοίρα διέφυγε από τους σχολιαστές της ταινίας.
Ίσως να μην ήταν και στην πρόθεση του δημιουργού της ταινίας να την αναδείξει.
του Γιόνι Γκούντμαν, βραβευμένου σκηνοθέτη Animation της γνωστής ταινίας "Βαλς με τον Μπασίρ".
Αναφέρεται στην αποκλεισμένη από τους Ισραηλινούς ζώνη της Γάζας των 360 τ.χλμ. και του 1,5 εκατομμυρίου ανθρώπων, την πιο πυκνοκατημένη περιοχή του κόσμου, την καταδικασμένη να στηρίζει την επιβίωσή της μόνον στην ανθρωπιστική βοήθεια.
Την περιοχή που ακόμη και αξιωματούχοι του ΟΗΕ χαρακτήρισαν ως ανοιχτή φυλακή, ως την περιοχή που άνθρωποι αντιμετωπίζονται ως ζώα.
Η ταινία, η οποία έγινε ευρέως γνωστή από την έντονη αντίδραση του Ισραήλ, περιγράφει την απέλπιδα προσπάθεια ενός παιδιού να παίξει κυνηγώντας ένα πουλί. Δείχνει τους τοίχους που ορθώνονται σε κάθε βήμα του και το παγιδεύουν.
Αλλά δείχνει και μια άλλη παγίδευση.
Την παγίδευση και του πουλιού το οποίο καταλήγει στο τέλος σε ένα κλουβί.
Δείχνει την κοινή μοίρα παιδιού και πουλιού, την κοινή μοίρα ανθρώπου και ζώου.
Η κοινή αυτή μοίρα διέφυγε από τους σχολιαστές της ταινίας.
Ίσως να μην ήταν και στην πρόθεση του δημιουργού της ταινίας να την αναδείξει.
Αλλά η κοινή αυτή μοίρα, ίσως. θα πρέπει να μας απασχολήσει.
.