Κάποιοι σύνδεσμοι σε πηγές τεκμηρίωσης που παρατίθενται στα κείμενα ενδέχεται να μην είναι ενεργοί. Κάποιες από τις πηγές μπορούν να ανακτηθούν συμπληρώνοντας το URL του συνδέσμου (δεξί κλικ στο σύνδεσμο) στο Wayback Machine (http://archive.org/index.php)
Για μεγέθυνση ή σμίκρυνση κειμένων πατήστε το Ctlr (κάτω αριστερά του πληκτρολογίου) και μετακινείστε μπρος ή πίσω τον τροχό του ποντικιού

30.8.10

Η Τέχνη στην Υπηρεσία της Χειραγώγησης - Οι Ταινίες του Χόλιγουντ


Δεν έχω μαθητεύσει στην τέχνη.
Κατά καιρούς ζωγράφιζα. Αλλά χωρίς να έχω μαθητεύσει. Ούτε ένοιωσα την ανάγκη να μάθω σχετικά.
Το σταμάτησα γιατί άρχισαν να με ενοχλούν τα χρώματα (λαδομπογιές) που απ΄ο,τι ενημερώθηκα μετά είναι σούπερ τοξικές (τουλάχιστον οι φθηνές που χρησιμοποιούσα).

Με συγκινούσε η διαδικασία και όχι το αποτέλεσμα των ζωγραφιών.
Ήταν σαν να έβλεπες στην κλίμακα του λίγου χρόνου που ολοκλήρωνες τη ζωγραφιά την όλη διαδικασία της ζωής.
Την αίσθηση αυτή την έχω περιγράψει παλιότερα Eδώ .

Σίγουρα μου διαφεύγουν πολλά απ΄ αυτά που συμβαίνουν σε αυτούς που έχουν μαθητεύσει και έχουν κάνει ζωή τους την τέχνη.

Ακούγοντας, όμως, τα σχόλια ειδικού που έτυχε να δει τις ζωγραφιές, ακούγοντας το πως η γραμμή πάνω αριστερά δένεται με τη γραμμή κάτω δεξιά και το πώς το ένα χρώμα υποστηρίζει το διπλανό και άλλα ακαταλαβίστικα για μένα,
για κρυφά νοήματα που αντανακλούσε το όλο θέμα και άλλα τινά,
στην αρχή μπερδεύτηκα...
Λες, βρε παιδί μου.... να τα ξέρω όλα αυτά που μου λέει ο ειδικός και να μου διαφεύγουν στο συνειδητό....
Γρήγορα, όμως, προσγειώθηκα, σκέφτηκα ότι είναι ειδικός, ειδικός να λέει πράγματα ειδικά, όχι κατ΄ανάγκην ουσιαστικά.
Ανακάλεσα την εμπειρία μου με τους ειδικούς σε τομέα που έχω μαθητεύσει (στα μπετά...δυστυχώς) και ξεμπερδεύτηκα.

Λίγες επισκέψεις και σε γκαλερί σύγχρονης τέχνης που μου συνέστησε ο ειδικός και
ξεμπερδεύτηκα εντελώς. Επανήλθα στις παλιές μου φυσικές γκαλερί.
Τα συμπεράσματά μου δεν θα σας τα πω, τουλάχιστον προς το παρόν.
Σκέφτομαι ότι, ίσως, μερικοί θα θέλατε να μου απευθύνετε διάφορα «καλλιτεχνικά» και τα σχόλια είναι κλειστά.

Συνοπτικά μια λέξη μόνο: Εντυπωσιασμός.
Μπορείτε να μου αποδώσετε ό,τι χαρακτηρισμό φρονείτε. Αρκεί να τον αγνοώ.
Αυτός είναι ένας από τους τρόπους νά μαστε όλοι ευχαριστημένοι και λιγότερο καταπιεσμένοι.
Μερικά από τα σοφά πράγματα που έμαθα στη δουλειά. Τα υπόλοιπα εν καιρώ.

Καλού κακού, πάντως, παραθέτω και ένα βίντεο στο τέλος να σας σαγηνεύσει.

Επειδή, όμως, μάλλον δεν θα θέλατε να ακούσετε περί τέχνης από κάποιον που δεν έχει μαθητεύσει και, εν γένει, δεν περιποιεί τιμή
παρά μόνον στην τέχνη και την επιστήμη της ζωής,
θα σας παραθέσω την άποψη κάποιου άλλου που δηλώνει γνώστης.

Είναι και μακρυά. Μπορείτε άνετα να εκφραστείτε γι αυτόν.
Πρόβλημα ουδέν. Η κριτική είναι πάντα εποικοδομητική. Όταν δεν με αφορά, φυσικά.

Eίναι ο Alan Watt και μιλάει για τον καλυμμένο προγραμματισμό (Predictive Programming) που γίνεται στις ταινίες του Χόλιγουντ.

Ορίζει τον καλυμμένο προγραμματισμό ως μια λεπτοφυή μορφή ψυχολογικής προετοιμασίας από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης με σκοπό να εξοικειωθεί το κοινό με τις προγραμματισμένες κοινωνικές αλλαγές που πρέπει να εφαρμοστούν από τους κυβερνώντες.
Όταν εφαρμοστούν αυτές οι αλλαγές, το κοινό θα είναι ήδη εξοικειωμένο με αυτές και θα τις δεχτεί ως αποτέλεσμα εξέλιξης
Έτσι, μειώνονται οι πιθανότητες δημόσιας αντίστασης και αναταραχής.

Κατά κάποιο τρόπο, όπως αναφέρεται στο Activist Post ,
"το Χόλιγουντ είναι η μαγική ράβδος που έχει χρησιμοποιηθεί για να μαγέψει το ανυποψίαστο κοινό.
Πράγματα ή ιδέες τα οποία θα εθεωρούντο παράξενα, χυδαία, ανεπιθύμητα ή αδύνατα εγγράφονται μέσω των ταινιών στη σφαίρα της φαντασίας.
Όταν ο θεατής παρακολουθεί αυτές τις ταινίες, ο νους του αφήνεται ανοιχτός σε υποβολή και ξεκινάει η διαδικασία της προετοιμασίας.
Οι ίδιες αυτές ταινίες που έχουν σχεδιαστεί για να προγραμματίσουν τον μέσο άνθρωπο μπορούν να δώσουν στον υποψιασμένο θεατή μια καλύτερη κατανόηση αυτών που έχουν σχεδιαστεί για τα πράγματα του κόσμου
."

Πολλοί έχουμε δει την ταινία Minority report.
Ήδη είναι πραγματικότητα, βλ. Minority Report’ Technology Used by Police to Predict Crimes

Αρκετές ταινίες είχαν θέμα παλιότερα τσιπάκι σε ανθρώπους.
Ήδη είναι πραγματικότητα, βλ. πρόσφατα Ισραήλ: Το ‘πάρκο αναψυχής’ της coca cola με τσιπάκι RFID. (Εναλλακτικός τίτλος: Η φάρμα των τσιπαρισμένων ζώων)

Σε αρκετές ταινίες δείχνανε να εντοπίζονται άνθρωποι και οχήματα από απόσταση.
Ήδη είναι πραγματικότητα.
Στις ΗΠΑ είναι νόμιμο κυβερνητικοί πράκτορες να βάλουν τη νύχτα κρυφά μια συσκευή GPS στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου όποιου θέλουν και να τον παρακολουθούν , βλ. http://www.time.com/time/nation/article/0,8599,2013150,00.html.
.
Συνέχεια βλέπουμε σε χολιγουντιανές ταινίες τη σάρωση της ίριδας ως μέσον ταυτοποίησης και παρακολούθησης των ανθρώπων.
Μια απλουστευμένη εκδοχή της εισήχθηκε στις ελληνικές τράπεζες χωρίς να διαμαρτυρηθεί σχεδόν κανείς, βλ. Η Ισότητα των Πολιτών κατά το Σύνταγμα και η Δικαστική Εξουσία .
Όπως αναφέρεται στο Big Brother: Eye-scanners being installed across one Mexican city πιστή εφαρμογή της τεχνολογίας έτσι όπως την πρωτοείδαμε στην ταινία Minority Report έχει ήδη ξεκινήσει στην έκτη μεγαλύτερη πόλη του Μεξικού.
Η αμερικανική εταιρεία βιομετρικής τεχνολογίας Global Rainmakers ανακοίνωσε ότι άρχισε την εγκατάσταση σαρωτών ίριδας στην πόλη για τη δημιουργία της..." πιο ασφαλούς πόλης στον κόσμο ".
"Όπως λέει ο επικεφαλής της εταιρίας:
"Μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια, τα πάντα, άνθρωποι, τόποι, πράγματα θα είναι συνδεδεμένα και θα εντοπίζονται [μέσω του συστήματος σάρωσης της ίριδας].
.
Σε πολλές ταινίες δείχνανε επιστήμονες να επεμβαίνουν σε καιρικά φαινόμενα
Ήδη είναι πραγματικότητα
Χαρακτηριστικό είναι to παρακάτω βίντεο του ίδιου του Alan Watt.



Όλα τα απίστευτα στις επιστημονικές ταινίες του Χόλιγουντ των περασμένων δεκαετιών είναι ήδη πραγματικότητα.

Μια ματιά σε μερικά διπλώματα ευρεσιτεχνίας ( http://www.fas.org/:) το επιβεβαιώνει:

• Δίπλωμα 4,717,343 – Μέθοδος για αλλαγή της συμπεριφοράς του ανθρώπου
• Δίπλωμα 5,123,899 – Μέθοδος και σύστημα για αλλαγή της συνείδησης
• Δίπλωμα 5,270,800 – Γεννήτρια υποσυνείδητων μηνυμάτων
• Δίπλωμα 4,858,612 – Συσκευή και μέθοδος για έλεγχο και αλλαγή από απόσταση των εγκεφαλικών κυμάτων
• Δίπλωμα 5,507,291 - Μέθοδος και συσκευή για πληροφορίες από απόσταση σχετικά με τη συναισθηματική κατάσταση του ανθρώπου
• Δίπλωμα 5,878,155 - Μέθοδος Εξακρίβωσης της ταυτότητας του ανθρώπου κατά τη διάρκεια των ηλεκτρονικών εμπορικών συναλλαγών
• Δίπλωμα 5,905,461 – Συσκευή δορυφορικού εντοπισμού θέσης παγκοσμίως
• Δίπλωμα 5,952,600 – Όπλο που θέτει εκτός λειτουργίας μηχανές
• Δίπλωμα 6,017,302 – Υποσυνείδητη Ακουστική Χειραγώγηση του Νευρικού συστήματος
• Δίπλωμα 6,051,594 – Τεχνολογίες πρόκλησης και διαμόρφωσης της σεξουαλικής συμπεριφοράς
.
Δείτε παρακάτω ένα κομμάτι τέχνης που δεν θα βρείτε σε γκαλερί και απολαύστε στην φωτογραφία επάνω ένα κομμάτι τέχνης από τη ζωή.


.
.
Προσθήκη 22.12.10
.
Στο παρακάτω ντοκιμαντέρ του Αljazeera με τίτλο:"Αυτοκρατορία" εξετάζεται η συμβιωτική σχέση μεταξύ κινηματογραφικής αυτοκρατορίας και πολεμικο΄πυ-βιομηχανικού συμπλέγματος.
Όπως σχολιάζεται σε σχετικό άρθρο του aljazeera.net με τίτλο: Χόλιγουντ και η πολεμική μηχανή, βλ. Hollywood and the war machine :

Ο πόλεμος είναι κόλαση, αλλά για το Χόλιγουντ είναι θεόσταλτη παρέχοντας το τέλειο δραματικό σκηνικό μέσα στο οποίο θαρραλέοι ήρωες κερδίζουν τις καρδιές και το νου των θεατών.
Το Πεντάγωνο αναγνωρίζει τη δύναμη αυτών των σελιλόιντ κατασκευασμάτων και ενθαρρύνει το Χόλιγουντ να δημιουργήσει ηρωικούς μύθους. Να ξαναγράψει την ιστορία για να την προσαρμόσει στη δική του στρατηγική και ως εργαλείο για μια σταθερή ροή πρόθυμων νεαρών πατριωτών για τους πολέμους του.

Τι κερδίζει το Χόλιγουντ απ΄αυτή τη «συμφωνία με το διάβολο»;

Την πρόσβαση σε στρατιωτικές υποδομές αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων, από ελικόπτερα μέχρι αεροπλανοφόρα, που δίνουν την δυνατότητα στους κινηματογραφιστές να στήνουν θεαματικές σκηνές μάχης, οι οποίες με τη σειρά τους αποφέρουν τεράστια έσοδα.

Αυτά με την προϋπόθεση ότι δέχονται τις συμβουλές του Πενταγώνου, ακόμη και τη γραμμή της κυβέρνησης να φανεί ο στρατός των ΗΠΑ σε θετικό φως.

Πρόκειται για μια περίπτωση που η τέχνη μιμείται τη ζωή, ή για την απειλητική δύναμη της τέχνης να επηρεάζει τη ζωή και το θάνατο - και την αντίληψη του κοινού για αυτά;

Ετικέτες: Μηχανισμοί Συμμόρφωσης .