Κάποιοι σύνδεσμοι σε πηγές τεκμηρίωσης που παρατίθενται στα κείμενα ενδέχεται να μην είναι ενεργοί. Κάποιες από τις πηγές μπορούν να ανακτηθούν συμπληρώνοντας το URL του συνδέσμου (δεξί κλικ στο σύνδεσμο) στο Wayback Machine (http://archive.org/index.php)
Για μεγέθυνση ή σμίκρυνση κειμένων πατήστε το Ctlr (κάτω αριστερά του πληκτρολογίου) και μετακινείστε μπρος ή πίσω τον τροχό του ποντικιού

27.10.11

Η κενή γνώση και πράξη - Το δράμα της Λιβύης



Εξάντας - Λιβύη in News View More Free Videos Online at Veoh.com


  • Το ντοκιμαντέρ της κρατικής τηλεόρασης για τη Λιβύη που αποσιωπήθηκε.

Η κρατική τηλεόραση είχε γυρίσει το 2004 ντοκιμαντέρ διάρκειας 60΄για τη Λιβύη.
Θα περίμενε κανείς ότι αυτή την εποχή θα ήταν στο προσκήνιο, θα προβαλλόταν στα κανάλια και θα μίλαγαν γι αυτό στα ΜΜΕ και τα ιστολόγια.

Κι όμως όχι μόνον δεν προβλήθηκε, αλλά κατέβηκε και από την ιστοσελίδα του Εξάντα της ΝΕΤ. Παρέμεινε μόνον η περιγραφή του, βλ. Εδώ.

Στο διαδίκτυο εντοπίστηκε μικρό μόνον εισαγωγικό μέρος από το ντοκιμαντέρ το οποίο παρατίθεται παραπάνω.

Η σημερινή ημέρα είναι φορτισμένη λόγω των εξελίξεων στο οικονομικό πρόβλημα της χώρας και το θέμα της Λιβύης και η στάση μας σ΄αυτό που σκοπεύαμε να αναφερθούμε σήμερα ως συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης είναι επίσης φορτισμένο.

Γι αυτό θα περιοριστούμε σήμερα σε λιγότερο στενόχωρες όψεις του.


Αγνωσία και Απραξία

Είναι καιρός τώρα που βαριές κουβέντες κοσμούν τους τίτλους και τα κείμενα των αναρτήσεων πολλών ιστολογίων.
Ακόμη πιο βαριές είναι κάποιες φωτογραφίες που κοσμούν τα κείμενα αυτά


Μερικές φορές νοιώθει κανείς ότι υπάρχει κάποιος ακήρυχτος αγώνας δρόμου ποιος θα απευθύνει τους πιο βαρείς χαρακτηρισμούς για να του απονεμηθεί το έπαθλο του καλύτερου αγωνιστή.

Τσιτάτα και αφορισμοί έχουν την τιμητική τους.

Η ζωή όμως δεν είναι μαύρο άσπρο, δεν μπορείς να την εγκλείσεις σε τσιτάτα και αφορισμούς.
Είναι τόσο αλληλένδετα όσα συμβαίνουν, αυτά που γίνονται και αυτά που δεν γίνονται, αυτά που φαίνονται και αυτά που δεν φαίνονται, αυτά που αντιλαμβανόμαστε και αυτά που δεν αντιλαμβανόμαστε.

Όταν έχεις επίγνωση αυτής της απειρίας των αλληλοσυσχετίσεων δεν μπορείς να είσαι κατηγορηματικός στις εκτιμήσεις σου και άτεγκτος στα συμπερασματά σου.
Σταματάς να κατηγοροποιείς τη ζωή και τον κόσμο.
Παραιτείσαι από την ερμηνεία τους.


Μπορείς να ζεις χωρίς να γνωρίζεις, να βιώνεις τη ζωή ως ένα ταξίδι που σημασία δεν έχει ο προορισμός, αλλά το ίδιο το ταξίδι, όπως είπε και ο ποιητής.
Μπορείς απλά να παρατηρείς και να αφήνεις να κατασταλάζουν μέσα σου αυτά που παρατηρείς και βιώνεις.
Δεν τα ονοματίζεις και δεν ψάχνεις το πως και το γιατί.

Έχεις συνειδητοποιήσει ότι κανένα "γιατί" δεν έχει ποτέ απαντηθεί.
Στην ουσία το «γιατί» δεν είναι διαφορετικό από το «πως», καθώς κάθε "επειδή" μπορείς να το δεις απλά ως μια ακόμη περιγραφή.
«Πίνεις γιατί διψάς» ισοδυναμεί απλά με το «πίνεις όταν διψάς».

Καταλήγεις, θα έλεγε κανείς, σε μια κατάσταση αγνωσίας.
Γνωρίζεις μόνον ότι δεν γνωρίζεις, όπως έλεγαν και οι παλιοί.

Η αγνωσία αυτή δεν είναι η αγνωσία στην αρχή μιας διαδικασίας την οποία θα διαδεχθεί στη συνέχεια η γνώση έτσι όπως τη γνωρίζουμε.
Θα έλεγε κανείς ότι είναι η δεύτερη αγνωσία, αυτή που προϋποθέτει τον θάνατο της πρώτης.
Πρέπει να γνωρίσεις, ορθότερα να νομίσεις ότι γνωρίζεις, και να συνειδητοποιήσεις στη συνέχεια την κενότητα της γνώσης σου αυτής.
Κατά κάποιον τρόπο, η αγνωσία αυτή είναι η υπέρβαση, όχι η έλλειψη, της συμβατικής γνώσης.

Η κατάσταση της αγνωσίας αυτής συμπορεύεται με την κατάσταση της απραξίας.
Όπως και με την αγνωσία στην οποία αναφερθήκαμε και η κατάσταση της απραξίας που τη συνοδεύει δεν είναι η συμβατική απραξία, η κατάσταση ενός ανθρώπου που απλά κάθεται και δεν κάνει τίποτα.

Στην απραξία αυτή υπάρχει πράξη, αλλά όχι η πράξη όπως την γνωρίζουμε.
Η συμβατική πράξη είναι αποτέλεσμα κάποιας συμβατικής γνώσης που μας κινητοποιεί για διάφορους λόγους.
Όταν πράτtουμε κάτι, προσβλέπουμε σε κάποιο αποτέλεσμα, προσδοκούμε κάτι για μας ή κάποιους άλλους.

Η πράξη της απραξίας για την οποία μιλάμε δεν κινητοποιείται από κάποια συγκεκριμένη γνώση.

Και γιαυτό δεν προσβλέπει σε κάποιο συγκεκριμένο αποτέλεσμα.
Αποτέλεσμα θα υπάρξει αλλά δεν είναι αυτό που την κινητοποιεί.

Είναι κατά κάποιον τρόπο η άσκεφτη πράξη, αυτή που δεν υπόκειται στη συνεπαγωγή: σκέψη – επιθυμία – πράξη.

Δεν υπόκειται σε μεθόδευση.


Είναι όπως αυτή των μικρών παιδιών που έχουν παραμείνει παιδιά. Δεν συσκέφτονται και δεν σχεδιάζουν από τα πριν τι θα παίξουν.


Ίσως είναι γι αυτό που οι παλιοί μίλαγαν για τα μικρά παιδιά που πρέπει να γίνουμε ξανά.

Οι Συνέπειες της Κενής Γνώσης και Πράξης - Το Δράμα της Λιβύης

Αν παρατηρήσουμε τον κόσμο σήμερα θα δούμε ότι δεινοπαθεί απ΄αυτούς που χαρακτηρίζονται από πολλή γνώση και πολλή πράξη.
Η γνώση τους είναι κενή και η πράξη τους κινούμενη από κενή γνώση και συμφεροντολογική.

Από τη χώρα με τις περισσότερες εκκλησίες στον κόσμο, με τους καλύτερους «ναούς» της γνώσης, με τις μεγαλύτερες μεγαλοστομίες, εκπορεύεται εδώ και δεκαετίες μεγάλη κακοδαιμονία στον κόσμο.

Δείτε στη φωτογραφία και τα βίντεο παρακάτω πως κατάντησαν μια άλλοτε πανέμορφη, εξελιγμένη, πλούσια και ευημερούσα χώρα που είπαν ότι ήταν στον Μεσαίωνα, φτωχή και δεινοπαθούσα.

Δείτε τι επέτρεψε να συμβεί σ΄αυτήν την χώρα η δική μας κενή γνώση και πράξη.

Δημοσιογράφοι αναφέρουν ότι είναι πάρα πολλές οι πόλεις που θυμίζουν τοπία μετά από πυρηνικό βομβαρδισμό, βλ. Εδώ.

To αρδευτικό έργο που δείχνει το τρίτο βίντεο που χρηματοδοτήθηκε με 33 δις εξ ολοκλήρου από τη Λυβική κυβέρνηση καταγράφηκε το 2008 στο βιβλίο Γκίνες ως το μεγαλύτερο αρδευτικό έργο στον κόσμο.

Πολλές επιστημονικές ενώσεις το θεωρούν ως το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο στον κόσμο.

Το έργο αυτό το βομβάρδισαν οι Νατοϊκοί (γιαυτό δεν είχαν νερό στην Τρίπολη) και στη συνέχεια βομβάρδισαν και το εργοστάσιο κατασκευής των αγωγών για να μην μπορεί να επισκευαστεί.
Σκοτώθηκαν και πολλοί πολίτες, Βλ. Εδώ


Η Σύρτη μετά τους Νατοικούς Βομβαρδισμούς

Η Μισράτα πριν και μετά τους Βομβαρδισμούς


Περισσότερα βίντεο, φωτογραφίες και άλλα στοιχεία γνωριμίας με τη Λιβύη μπορεί κανείς να δει Εδώ