Κάποιοι σύνδεσμοι σε πηγές τεκμηρίωσης που παρατίθενται στα κείμενα ενδέχεται να μην είναι ενεργοί. Κάποιες από τις πηγές μπορούν να ανακτηθούν συμπληρώνοντας το URL του συνδέσμου (δεξί κλικ στο σύνδεσμο) στο Wayback Machine (http://archive.org/index.php)
Για μεγέθυνση ή σμίκρυνση κειμένων πατήστε το Ctlr (κάτω αριστερά του πληκτρολογίου) και μετακινείστε μπρος ή πίσω τον τροχό του ποντικιού

26.7.11

Ιδρυμα ΦΕΥ (7) – Aνασκόπηση




Είχα πει ότι θα συνέχιζα παραθέτοντας κι άλλες ιστορίες από το ίδρυμα και την εργασιακή μου εμπειρία εκεί.
Για τους λόγους, όμως, που εξήγησα στην αρχή της προηγούμενης ανάρτησης, βλ. Εδώ, δεν θα συνεχίσω.
Ολοκληρώνω την αφήγησή μου με μια γενική ανασκόπηση.

Στο ίδρυμα γνώρισα υψηλά ιστάμενους που τη βιογραφία τους αλλιώς θα την έγραφα εγώ και αλλιώς θα μείνει στην ιστορία.
Γι αυτό και δεν συμπάθησα την κατεγραμμένη ιστορία.
Προτιμούσα να διαβάζω τη δική μου ιστορία.
Αυτήν που την έβλεπα να αναβιώνει γύρω μου στην καθημερινότητά μου.

Γνώρισα χαμηλά ιστάμενους στην ιεραρχία που προσκυνούσαν τους υψηλά ιστάμενους και συντάσσονταν μαζί τους να εξοντώσουν τους λίγο πιο πάνω απ αυτούς
Γνώρισα μεσαία ιστάμενους που υποκλίνονταν στους υψηλά ιστάμενους, που επιβουλεύονταν αυτούς στην ίδια θέση μ αυτούς και ποδοπατούσαν τους χαμηλά ιστάμενους.

Δεν ήταν λίγες φορές στην εργασιακή μου ζωή που ένοιωθα περισσότερο καταπιεσμένος απ αυτούς στην ίδια ιεραρχική θέση με μένα κι απ αυτούς σε χαμηλότερη ιεραρχική θέση
απ΄ό,τι από τους ιεραρχικά υψηλά ιστάμενους.
Και δεν ήμουνα κολλητός κανενός υψηλά ιστάμενου.
Αντιθέτως.
Η αποκόλλησή μου από τους υψηλά ιστάμενους ήταν που επέτρεπε να ασκούν οι άλλοι την καταπίεσή τους. Δεν ήμουνα επικίνδυνος. Δεν με φοβόντουσαν.

Γιαυτό εκεί που νόμιζα ότι η αλυσίδα που διατρέχει τη ζωή ήταν αλυσίδα ομορφιάς διερωτώμουν αν ήταν αλυσίδα σκλαβιάς.
Εκεί που νόμιζα ότι βαστούσε ο ένας τον άλλο έβλεπα ότι πατούσε ο ένας τον άλλο.
Εκεί που νόμιζα ότι βοηθούσε ο ένας τον άλλο να αναρριχηθεί
έβλεπα ότι έσπρωχνε ο ένας τον άλλο να γκρεμιστεί.

Μακάρι η εικόνα αυτή να οφείλεται στη δική μου περιωρισμένη και αυτοαναφορική οπτική.
Μακάρι τα πράγματα νά΄ταν διαφορετικά.