.
Χθες ήταν η γιορτή της χριαστιανοσύνης. Γιορτάστηκε η γέννηση του υιού του Θεού.
Η γέννησή του σηματοδότησε μια νέα εποχή, μια νέα διαθήκη μεταξύ Θεού και ανθρώπων, την Καινή Διαθήκη.
Η διαθήκη αυτή βασίστηκε στη διδασκαλία του και τη ζωή του ως το υπόδειγμα της ζωής των πιστών.
Τη διδασκαλία του και τη ζωή του διαπερνούσε πάντα ένα μήνυμα:
Η ρήξη με τους θεσμούς και τις αξίες της εποχής:
- Ρήξη με τις εκκλησιαστικές και πολιτειακές αρχές, τους Γραμματείς και τους Φαρισαίους, για την υποκρισία τους, την επιδεικτικότητά τους και τη μετατροπή του οίκου του θεού σε οίκον εμπορίου.
- Ρήξη με τους συσσωρεύοντες πλούτο, παρομοιάζοντάς τους με ασπροβαμμένους, ρυπαρούς και όζοντες τάφους και διαμηνύοντας τον αποκλεισμό των πλούσιων από τη βασιλεία των ουρανών.
- Ρήξη με τους διανοούμενους της εποχής κατηγορώντας τους για κατασπατάληση των ταλάντων τους.
- Ρήξη με την κατηγοριοποίηση των ανθρώπων κηρύσσοντας « ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω».
- Ρήξη με τον καθωσπρεπισμό των συγχρόνων του, συναναστρεφόμενος και εμπιστευόμενος τη συνέχιση της διδασκαλίας του σε απλούς και περιθωριακούς ανθρώπους.
- Ρήξη με την περιφρόνηση των παραβατικών ανθρώπων αναγγέλλοντας τον περιφρονούμενο Βαραββά πρώτο στη Βασιλεία των Ουρανών.
- Ρήξη με την άκριτη υποταγή στις αυθεντίες, αποκαλύπτοντας τη μεγαλύτερη χαρά του Πατρός για τον επιστρέφοντα ανυπότακτο και περιπλανηθέντα υιό, απ΄αυτήν για το μη ριψοκίνδυνο υπάκουο υιό.
Οι ρήξεις αυτές ήταν το μήνυμα της ζωής και της διδασκαλίας του Χριστού.
Τις ρήξεις αυτές σήμερα τις παρατηρούμε σ΄αυτούς που δεν δηλώνουν χριστιανοί.
Οι δηλωμένοι χριστιανοί τους απορρίπτουν και τους κατηγορούν.
Μήπως η αντιστροφή των γενικά παραδεκτών είναι ένας τρόπος να προσεγγίσουμε την αλήθεια;
.